FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - amator - pierwszy nur i automat zawiódł - kilka pytan

1Marcin - 29-03-2024, 15:26
Temat postu: amator - pierwszy nur i automat zawiódł - kilka pytan
Dzień dobry wszystkim

dziś wykonałem swojego pierwszego nura z całym sprzętem, który kompletowałem sam.

wiedzę czerpię od emerytowanego nurka Spożarnej.
mieliśmy razem zejść pierwszy raz, ale drugiej osobie dupa marznie ;-) , więc zdecydowałem się sam ćwiczyć pod wodą (woda w masce, przekładanie automatów, ściąganie sprzętu z pleców)

sprzęt jaki posiadam to aqualung legend (kupiony używany)
kamizela hexagon technisub 1000
reszta bez znaczenia...

po wyważeniu się i odkręceniu pokrętła regulacji na max by nie mieć prawie żadnych oporów oddechowych, zszedłem na ok 3-4m i tam sobie oswajałem się ze sprzętem,

później zacząłem pływać i poczułem jakby automat wyczuwał? kiedy chcę wziąć następny wdech i na siłę mi wpychał gaz go ust, kilka wdechów mi nie przeszkadzało, ale wydało mi się to dziwne i zacząłem wychodzić do góry , po czym automat jakby puścił i zaczął cały czas wdmuchiwać powietrze na max do ust, nie mogłem go zdławić, zamknąłem też ustnik, nic nie pomagało, zanim ściągnąłem kamizelkę i zakręciłem główny zawór butli to zostało ok 50bar ze 150.

na płyciźnie znowu odkręciłem zawór butli i wszystko działało jak należy, ale już nie zszedłem pod wodę .

ktoś ma jakiś pomysł sugestię ? poleci kogoś kto by mógł przejrzeć automaty w lubuskim ?



Pozdrawiam
Marcin






Bąbel - 29-03-2024, 20:53

Nie za szybko? Do 1 kwietnia jeszcze 3 dni 🤣
raptor_xxl - 30-03-2024, 15:15

Wygląda, jakby automat zamarzł. Aqualung Legend to górna półka i dziwne, że do tego doszło. Być może poprzedni właściciel zalał 1-szy stopień. Ja bym zaczął od serwisu automatu. Sporo centrów nurkowych oferuje taką usługę, ale je nie polecę nikogo bo nie te okolice Polski
gienas - 30-03-2024, 21:09

1Marcin napisał/a: