| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - zestaw tlenowy wersja techniczna ;-)
mikewroc - 16-11-2007, 22:21 Temat postu: zestaw tlenowy wersja techniczna ;-) Witam. Zamieszczam temat w tym dziale by uniknąc głupich komentarzy.
O odpowiedzi proszę jedynie osoby znające się na rzeczy, czyli budowie i
zasadzie działania.Po przeglądaniu tematów dotyczących różnic pomiędzy tlenem
medycznym i technicznym, zdecydowałem sie na używanie tego drugiego do
zestawu tlenowego. Nową butlę 10kg z tlenem tech. można kupić za ponad
150zł. Reduktor techniczny z możliwością ustawienia przepływu 0-30 l/
min za 80zł. , maseczkę za 15zł... Zastanawiam się jedynie czy można
zastosować taki reduktor.Jest to alternatywa co do nowego, medycznego
reduktora za 600 -700 zł. Natomiast stare poszpitalne reduktory
(120-130zł) mają za słaby wydatek(0-13litrów/min) i delikatną
konstrukcję... Pomijam całkowiie prawną stronę, oraz konsekwencje
podania takiego tlenu osobom trzecim. Ma to być jedynie do osobistego
użytku. Za takim rozwiązaniem przemawia cena zestawu (ok.260zł) i
koszty i łatwość nabijania butli Proszę o komentarze i zapraszam
do dyskusji! ps. archiwum sprawdzone
martin - 17-11-2007, 09:21
Zamiast kombinowac z niewiadomo czym, poszukaj na ebay'u zestawow z bundeswehr'y - przewijaja sie komplety po 100 Euro.
piotrkw - 17-11-2007, 09:37
| martin napisał/a: | | Zamiast kombinowac z niewiadomo czym, |
Jak najbardziej popieram i jednocześnie odradzam tego typu samoróbki. Równie dobrze można by spróbować zbudować we własnym zakresie np . defibrylator i..... najlepiej wypróbować go na sobie.
Pozdrawiam Piotr
Mam nadzieję że moja wypowiedź nie zostanie uznana jako "głupi komentarz" . wynika ona z tego, że uważam iż w tych sprawach nie ma miejsca dla "Adama Słodowego".Używajmy profesjonalnego sprzętu.( rozumiem że nieraz drogi ale chodzi o życie!!!)
mikewroc - 17-11-2007, 09:55