FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Od czego zacząć?

Iriad - 30-12-2007, 02:59
Temat postu: Od czego zacząć?
Witam.
Tak właściwie, to treść posta zawiera się całkowicie w temacie :) Mam za sobą kilka nurkowań z instruktorem, ale żadnego(nawet rozpoczętego) kursu. Zwracam się więc z prośbą o radę- od jakiego kursu zacząć? Jakie są realne koszta? Jak długa jest droga do zrobienia uprawnień zawodowych jako nurek. (Interesuję się szczególnie fotografią podwodną.)

Adam Frajtak - 30-12-2007, 08:23

Zacząć od kursu podstawowego w zależności od organizacji zmieniają sie nazwy samego kursu natomiast program jest prawie taki sam. Do wyboru masz kilka organizacji największa i najbardziej popularna to PADI mniej rozpowszechnione ale obecne w RP to SSI, SDI, NAUI, IANTD, CMAS. Koszt kursu we wszystkich organizacjach jest zbliżony ok 1200 PLN +- 20%
Koszty dodatkowe w zależności od odległości dojazdu i cen biletów wstępu na basen i akwen nurkowy mogą być bardzo rozbieżne.

Polluks - 30-12-2007, 10:16

Proponuję Tobie poszukać jakiegoś instruktora wywodzącego się ze starej szkoły CMAS. Większość z nich i tak porobiła papiery w najpopularniejszych organizacjach, więc papier i tak będziesz miał rozpoznawalny wszędzie, a umiejętności które przekażą będą nieocenione.
nuras5 - 30-12-2007, 11:55

Iriad napisał/a:
droga do zrobienia uprawnień zawodowych jako nurek.

Jest to zupełnie inna droga - ale wszyscy zaczynają od podstaw w nurkowaniu rekreacyjnym.

lkulos - 06-03-2008, 12:59

Polluks napisał/a:
Proponuję Tobie poszukać jakiegoś instruktora wywodzącego się ze starej szkoły CMAS.

zawsze mowie najwazniejszy jest instruktor!!!!!!
ja osobiscie swoje p1 robilem w cmasie u "instruktora" starej daty i dziekuje bogu ze przezylem ten kurs.
w swojej karierze mam teraz AOWD, DEEP i nitrox w intd i podejscie do kursantow jest zupelnie inne
nie mowie tutaj o tym ze kurs jest latwy wrecz przeciwnie JEST CHOLERNIE CIEZKI .