FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Opłaty za ładowanie butli

GStrzelec - 17-02-2008, 22:19
Temat postu: Opłaty za ładowanie butli
Nigdzie na stronach centrów nurkowych nie mogę znaleźć informacji jak pobierana jest opłata za ładowanie butli. Podana jest jedynie informacja o cenie za litr gazu np 1,50zł/l
Czy opłata ta pobierana jest w zależności od pojemności butli czyli np przy butli 12 l wynosi 12x1,5 = 18 zł i butla ładowana jest do ciśnienia nominalnego, czy np przy ładowaniu do ciśnienia 230 bar przy pojemności 12 l jest to 12x230x1,5 co daje nam astronomiczna sume?
Przepraszam jeżeli pytanie jest głupie, ale nigdy sam nie oddawałem butli do nabicia :)

TomM - 17-02-2008, 22:24

Jeśli cena jest podana za "litr" to nalezy rozumiec za litr pojemności butli. Czyli za 12 l butle zapłacisz 12*1,5 = 18 PLN. Niezależnie ile w tej butli powietrza było. Notomiast do jakiego cisnienia zostanie napełniona, to insza inszość. Teoretycznie do 200 bar. W praktyce centra ładują do 220 na gorąco, a ile z tego zostanie zależy od różnicy temperatur wg praw gazowych. Im wiekszą wydajność ma sprężarka tym bardziej butla się rozgrzeje, w zimnej wodzie zazwyczaj z tych 200 robi się 185 bar.
GStrzelec - 17-02-2008, 22:33

Dzięki, tak wlaśnie myslałem ale nie byłem pewny a uważam, że zawsze warto zapytać bardziej doświadczonych.
BitPump - 17-02-2008, 23:16

TomM napisał/a:
W praktyce centra ładują do 220 na gorąco,

Jacek z Crazy Sharka wprowadził u siebie w bazie wannę z wodą, do której wstawia twina do bicia. U p. Stefana (Warszawa) też jest beczka z wodą, ale twin się nie mieści :(

~BitPump

Haw - 17-02-2008, 23:35

TomM napisał/a:
Teoretycznie do 200 bar. W praktyce centra ładują do 220 na gorąco,