FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - jaki zawór w pierwszym stopniu - INT czy DIN?

tomkus - 05-06-2008, 14:39
Temat postu: jaki zawór w pierwszym stopniu - INT czy DIN?
Witam!

Przegladalem forum aby znalezc odpowiedz na nurtujace mnie pytanie ale nie mogle znalezc tego czego szukam. Mianowicie, przymierzam sie do zakupu automatu. W wiekszosci sklepow ma sie wybor rodzaju zaworu na pierwszym stopniu - DIN lub INT. Pytanie poczatkujacego - ktory lepszy ? :-)

Wiem, ze wiekszosc szkolen odbywa sie z wykorzystaniem automatow z zaworami INT ale zauwazylem z koleji ze nurkowie bardziej zaawansowany uzywaja pierwszych stopni z zaworem wkrecanym w butle czyli DIN.

Ktory wybrac i ktory przysparza mniej problemow?

Pozdrawiam

martin - 05-06-2008, 14:41

DIN
MADRAFi - 05-06-2008, 16:21

Stoje przed dokladnie takim samym wyborem i mam zagwostke gdyz:

INT
Latwiej sie go mocuje do butli ( bardziej wygadny dostep do pokretla)
Azja i USA uzywa go ale tutaj raczej rzadko sie bedzie nurkowac
do 200 bar

DIN
Trudniejszy w operowaniu przy mocowaniu
Popularny w Europie
Flaszki w Egipcie takze sa typu DIN - nie trzeba korzystac z wkladki przejsciowki
do 300 bar

Pomimo ze DIN trudniej przykrecic na flaszcze to sadze ze da sie do tego przyzwyczaic.
A pozbycie sie klopotu z przejsciowkami przemawia za wybraniem DIN.

Czy ktos ma podobne spostrzezenia czy zgola inne ?

tomkus - 05-06-2008, 17:51

No wlasnie. Wszelkie opinie by nam sie przydaly. Jakie sa wady i zalety obu rozwiazan?

Gdy dostaniemy butle przystosowana do INT a mamy automat z DIN, czy to tylko kwestia wykrecenia tej "srubki" z oringiem w zaworze buli czy tez trzeba postarac sie o butle z zupelnie innym zaworem?

MADRAFi - 05-06-2008, 18:05

Nie, no jak masz butle INt to musisz miec przejsciowke INT->DIn by zamocowac 1stopien DIN

W egipcie widzialem tylko raz 1 butle typu INT, reszta to butle DIN.