| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Pianka do Egiptu
Andree - 07-07-2008, 19:25 Temat postu: Pianka do Egiptu Witam wszystkich. Starałem się poczytać forum, ale nie znalazłem jednego wątku na interesujący mnie temat , zdarzają się wypowiedzi w różnych wątkach. Poproszę więc o poradę, która może się przydać wielu innym początkującym chyba
W sierpniu wybieram się do Egiptu. Jaką powinienem mieć piankę?? Czy 1,5 mm będzie zdecydowanie zbyt cienka? Planuję dwa nurkowania dziennie, max 18 metrów, jestem początkujący więc butla wystarczy zapewne maks. na godzinę.
hubert68 - 07-07-2008, 21:06
1,5 mm to w ogóle raczej cienka. A czy do Egiptowa w sierpniu? Myślę, że na powierzchmi się ugotujesz a pod wodą zmarzniesz. Ja w Egipcie używałem Maresa Trilastic (3-5 mm) i było ok. Skąd dokładnie jesteś? Jak nie chcesz pisać publicznie to daj znać na PW.
Kerun - 07-07-2008, 21:09
W sezonie letnim korzystam z 3mm, natomiast zimą 5mm.
1,5mm może być trochę za cienka
wiesiek01 - 07-07-2008, 21:52
| Andree napisał/a: | | ale nie znalazłem jednego wątku na interesujący mnie temat |
Poczytaj tu
Andree - 07-07-2008, 21:53
Dzięki za odpowiedzi. Kłopot z 3 mm. jest taki, ze musiałbym kupić takie dwie (nie jadę sam) a to pewien wydatek. Tymczasem poza letnim Egiptem nie użyję jej. Mamy pianki 7 mm, z dociepleniem wystarczy na lato-wczesną jesień w kraju (tak myślę) i bez docieplenia na np. Chorwację. Egipt latem chyba się już nie powtórzy, choćby ze względu na ceny. Szukałem w necie i znalazłem fotki ludzi nurkujących w ogóle bez pianek, oczywiście nie wiem, jak długo byli pod wodą i może to np. jakiś klub morsa Ale z 2 strony temp. wody w sierpniu to ok. 28-30 st. C, jak basen zatem. O ile spada temp. na ok. 15-18 metrach?
Jestem z Katowic.
svenka - 07-07-2008, 22:00
Temperatura nie spadnie wcale.
Śmiało zabieraj 1,5 mm i tak nie zmarzniesz, chyba że będziesz nurał ponad godzinę.
hubert68 - 07-07-2008, 22:10