FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Polska baza nurkowa w Alanii w Turcji

MarSku - 28-08-2008, 16:34
Temat postu: Polska baza nurkowa w Alanii w Turcji
Czy ktoś mógłby mi podrzucić namiary na polską bazę nurkową w Alanyi w Turcji? Nie udaje mi się nic znaleźć w Googlach. A może jakaś godna polecenia obca baza?

Pozdrawiam,

Marcin

waterman - 28-08-2008, 17:58

nie ma polskiej bazy w A
szukaj Amphora Diving oni mówią po polsku

MarSku - 29-08-2008, 09:29

Dziękuję
Miły Maciej - 29-08-2008, 10:13

MarSku kiedy walisz do Alanyi ? Może sie spotkamy - ja wyjeżdżam chyba 16.09.
MarSku - 29-08-2008, 13:52

Miły Maciej napisał/a:
MarSku kiedy walisz do Alanyi ? Może sie spotkamy - ja wyjeżdżam chyba 16.09.

Wyjeżdżam 01.10 Powrót po tygodniu. Bdziesz jeszcze?

Radek7 - 30-08-2008, 20:08

Alanya jest nieciekawym miejscem na nurki. Zazwyczaj nie masz wyboru i musisz płynąć tam gdzie skiper popłynie. Czyli oglądniesz sobie tzw aquarium i grotę . To wszystko . Jesli chcesz zobaczyć więcej to spróbuj umówić się na jakiś wypad z kilkoma osobami . Wtedy jest szansza
ze zobaczysz jakis maly smieszny wraczek.
ps nurki max 15m. widzialnosc tez okolo 15m. wez ze soba fajke , maske , pletwy. digitala. to wszystko. cena za dwa 45 euro jak ci sie uda.
Pozdrawiam.

waterman - 01-09-2008, 12:52

Radek7 napisał/a:
cena za dwa 45 euro jak ci sie uda
eee tam targuj się, można płacić w ichnich stotinkach
Miły Maciej - 02-09-2008, 09:25

MarSku - jade tylko na tydzień więc się nie spotkamy.

Radek7 - sugerujesz żeby nie brać reszty szpeju ?
Miałem zamiar chociaż ze 3 dni ponurać a nie tylko brykse przez tydzień walić, wyjazdu nie wybierałem - zostałem zaproszony. Serio tak cienko tam jest ?

MarSku - 02-09-2008, 11:37

Jarek - Waterman. Czy masz może jakieś dodatkowe wskazówki jak dotrzeć do bazy Amphora? Po wpisaniu tej nazwy w Googlach wyskakuje strasznie dużo takich baz - widocznie musi to być popularna nazwa.
Radek7 - 02-09-2008, 21:35

zobacz tu
www.dive-centers.net/dive...-turkey-83.html

Ja byłem w Active |Divers. Przeczytałem kiedyś w Podwodnym Swiecie artykuł o nurkowaniu z tym klubem. I z gazetą poszedłem do klubu i dostałem zniżkę.

. ps wybierasz sobie club i wchodzisz bezpośrednio na ich stronę. ale amphory nie pamiętam.
sprzęt tak jak mówię. Jesli bym jeszcze raz pojechał to bym nie brał niepotrzebnych gratów . Automatu nie bierz bo z pewnośćią masz Din a tam tylko INT.
wybieraj sobie sam sprzęt na łajbie . nie pozwól żeby dali ci jakiegoś badziewia.
A pózniej i tak zobaczysz jak wyglądasz transport butli. Jak ziemniaki na wozie.
Pozdro . Jak będziesz chciał wiedzieć więcej pytaj.

[ Dodano: 02-09-2008, 21:42 ]
To może ci napewno pomóc . To mój post dawno temu . Zobacz na dole
numer do amphory amphory. wyprzedziłem Watermana.
http://sport.alpinistyka.pl/2_4223_0.html

waterman - 04-09-2008, 15:06

MarSku napisał/a:
wskazówki jak dotrzeć do bazy Amphora

to nie jest reklama
Amphora Diving Alanya Estella Yardim ( mówi po polsku, chyba ukrainka)
gsm +905 354 517 200
mail hy1958@hotmail.com
Jak się dogadasz to przyjadą po Ciebie, ale targuj się mocno.

czarn_y - 05-09-2008, 15:24

witam
faktycznie trzeba sie targowac ja zaplacilem 25 euro za 2 nurkowanie, nie ma znaczenia czy masz swoj sprzet czy nie bo placisz tyle samo, choc sprzet w tym centrum byl lekko mowiac zuzyty, poza tym obsluga niczego sobie bardzo mili i pomocni choc nastawieni na rosyjskich turystow (to rosyjsko tureckie centrum) robiacych intro, wiec 2 dni jezdzilem w te same miejsca jaskinia i wraczek na 30 metrach, swoja droga bardzo fajne nurkowania, sporo przepieknych osmiornic, jaskinka tez niczego sobie, poza tym na cala ludz ze 30 osob tylko ja z kolega mielismy licencje wiec nurkowalismy w 3 osoby z tureckim przewodnikiem reszta lodzi robila intro :-) jesli zdecydujesz sie na to centrum zadzwon do nich umow sie na konkretna godzine pod hotelem przyjada po ciebie lecz musisz uzbroic sie w cierpliwosc ja czekalem 3 godziny, mozesz z nimi rozmawiac po polsku, angielsku lub rosyjsku

MarSku - 05-09-2008, 16:27

Czarn_y - czy opisujesz tę konkretną bazę Amphora Diving? Przy okazji - czy można zamówić u nich zrobienie paru zdjęć? Nie mam swojego aparatu, nie bardzo chcę go teraz kupować, a jednocześnie chciałbym mieć jakąś pamiątkę.

[ Dodano: 05-09-2008, 16:30 ]
Przy okazji - w listopadzie jadę na Wyspy Zielonego Przylądka - jak tam jest pod kątem nurkowania?

czarn_y - 24-09-2008, 16:41

sorka ze dopiero teraz odpisuje ale moze sie przydac, tak opisuje ta wlasnie baze, mozna zamowic fotki ale robia niestety kiepskie... choc pamiatka zawsze jest
pozdr

[ Dodano: 24-09-2008, 17:42 ]
a mozna wiedziec z kim jedziesz na wzp? z jakims polskim centrum?

Miły Maciej - 24-09-2008, 17:13

Wróciłem właśnie z Alanya i powiem Wam że kiszka totalna... Zabierali ludzi wkoło komina, głównie introwcy i nurki w pobliżu portu - mętna woda, z tego co sie dowiedziałem robili to ze względu na dość dużą falę (podobno sa gdzieś tam ciekawsze miejsca - tak twierdziła jedna Norweszka która związała się z beżowym).
Za to dziękuję bardzo koledze Rafałowi z Trójmiasta za fajnego nurka z tej małej motorówki "Burak". Fala była taka że nawet na 20m było ją czuć. Woda miała 29st. Ja nurkowałem z Dolphin Dive. Może zwyczajnie miałem pecha z pogodą - ponoć są tam jakieś lepciejsze obiekty.

MarSku - 24-09-2008, 17:39

Cytat:
a mozna wiedziec z kim jedziesz na wzp? z jakims polskim centrum?

Wyjazd nie nurkowy - sponsorowany przez firmę. Ale jak już tam będę to oczywiście chcę spróbować.

Przeglądając strony baz w Alanii, trafiłem na bazę holenderską Atlantis Dive Club www.atlantisdiveclub.com. Sprawiają dość dobre wrażenie. Już nawet korespondowałem z nimi. Oczywiście są bardzo chętni - zobaczę na miejscu czy oni, czy Amphora Diving. Co prawda cena sporo wyższa, bo 95 Euro za dwa dni, ale może nie warto oszczędzać... W końcu różnica procentowo duża, ale z drugiej strony, w skali kosztów całego wyjazdu to grosze. Jeśli miałby być lepszy sprzęt, to chyba warto.
Dam znać po powrocie.

[ Dodano: 24-09-2008, 17:43 ]
Jeszcze jedno, głupawe pytanie. Domyślam się, że swojej, grubej pianki raczej nie warto ciagnąć?

Miły Maciej - 25-09-2008, 16:07

MarSku napisał/a:
Wyjazd nie nurkowy - sponsorowany przez firmę. Ale jak już tam będę to oczywiście chcę spróbować.

Weź tylko automat, szkoda tachać sprzętu...

[ Dodano: 25-09-2008, 16:10 ]
Nie zastanawiaj się zawczasu, tylko zwyczajnie rano weź taryfe do portu i przejdź się po łódkach popytaj, zobacz czy sami introwcy, jaki sprzęt itd. Tam baza= łódź :) Rzadko która ma jakieś biuro czy co ... Zawsze wypływaja tak przed 11 więc jest czas.

MarSku - 10-10-2008, 13:17

Już wróciłem. Nurkowałem w końcu z ATLANTIS DICE CLUB (patrz wyżej). Dość drogo 95 euro za dwa dni po dwa nurkowania. Ale sympatyczni ludzie i nie chciało mi sie targować. Sprzęt mają dość zużyty. Jeśli ktos będzie chciał tam jechać - trzeba wszystko parę razy dokładnie sprawdzić na pokładzie. Pierwszy jacket który wziąłem dawał się nadmuchiwać ale nie spuszczał, drugi nie dawał się nadmuchwać, a trzeci przepuszczał, co zresztą odkryłem dopiero w wodzie. Ale w miarę niewiele, więc poszedłem w takim :) Pierwszy dzień raczej nudny - mnóstwo introwców więc nurki płytkie i dookoła brzegu. Drugi dzień dużo lepszy. Pięcioosobową grupą zeszliśmy na 27 m oglądać dno zasłane amforami, alejkę ze stojącymi chyba greckimi kolumnami z rzeźbami na ich szczytach + niewielki wrak kutra. Drugie zejście do jaskini "fosforowej" podwodnym korytarzem. Nazwa jaskini bierze się z fosforyzowania wody po wykonaniu w niej gwałtownego ruchu. Nie wiem skąd to zjawisko, ale wygladało bardzo ciekawie.
Fajny wyjazd. Nie to samo co egipskie rafy, ale też warto zobaczyć.

[ Dodano: 17-11-2008, 12:51 ]
Wróciłem z wyjazdu na Cabo Verde. Pod każdym wzgledem super. Woda przejrzysta (na 30 m prawie jasno!) i ciepła (tamże ok. 24 stopni C). Same rafy, jeśli chodzi o sztywną część, może nieco mniej malownicze niż egipskie, ale za to te wszystkie piekne i kolorowe formy życia - coś wspaniałego. Kto tylko może - polecam. Niesety drogo. Za dwa dni, pięć nurkowań, ze swoim sprzętem (oczywiście oprócz butli i balastu), zapłaciłem już po targowaniu 200 Euro. Dużo. Ale warto było - nurkowałem z włoską bazą www.caboverdediving.net Ludzie bardzo życzliwi i profesjonalni. Baz nurkowych dość dużo, prowadzonych przeważnie przez Włochów lub Portugalczyków. Podobno włoskie są lepsze, ale nie miałem okazji porównywać. Doskonałe jedzenie - miejscowe głównie oparte o rozmaite owoce moża i ryby. Na plaży trzeba uważać na słońce. Wieje stały dość silny wiatr, przyjemnie chłodzący i nie czuć, że jest się jednak eksponowanym na pełne, afrykańskie słońce. Kto może - niech jedzie. Są to chyba ostatnie lata, przed zalaniem tych wysepek przez hordy turystów. Już teraz wszędzie widać dźwigi budujące nowe hotele. Ale jeszcze wciąż utrzymuje się lokalny koloryt.