FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Kilka pytań.

crow - 18-09-2008, 01:33
Temat postu: Kilka pytań.
Witam wszystkich!
Tak się składa, że zastanawiam się nad rozpoczęciem kursu nurkowania.
Jestem całkiem zielony, więc prosiłbym o odpowiedź na kilka pytań.
Sądzę, że nie ma wyraźnych przeciwwskazań aby rozpocząć przygodę z nurkowaniem mając lat 34?
Jestem zdrowy, sprawny fizycznie itp. , zastanawiam się jednak jakie są ograniczenia wiekowe, jeśli rozważałbym rozwój w bardziej zawodowym kierunku?
Po jakim okresie i jak intensywnym można zostać nurkiem i pracować w tym zawodzie?
Czy osoba w moim wieku może nurkować już tylko rekreacyjnie, czy też nadaję się do tego aby zdobyć odpowiednie doświadczenie i pracować jako nurek?
Może wyda wam się to dziwne, że jeszcze nie rozpocząłem nurkować a myślę o pracy jako nurek, ale to tylko moja ciekawość.
Niestety nie znalazłem nigdzie informacji na temat optymalnego wieku dla nurka, stąd moje pytania.
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.
Dziękuję i pozdrawiam.

nuras5 - 18-09-2008, 07:19

Nie ma ograniczeń wiekowych. Decyduje stan zdrowia.
Aby zostać nurkiem zawodowym należy ukończyć odpowiednie kursy.

olo_ol - 18-09-2008, 08:42

w czasie mojego kursu, na basenie tuż obok szkoliła sie dwójka emerytów (wiek mniej więcej 60-65 lat),
wiec wiek nie gra roli jak widzisz... ;)

pozdrawiam,
Olo

Henry - 18-09-2008, 10:46

Na wszystkie twoje pytania mozna odpowiedziec pozytywnie pod warunkiem iż w istocie nie ma przeciwskazań lekarskich. Czasem jest tak że o niekótrych dolegliwościach możesz nie wiedzieć a które ujawniaja sie dopiero przy badaniach pod katem nurkowania. Więcej możesz sie dowiedziec juz w trakcie pierwszego , podstawowego szkolenia. Tam zostaniesz poinstruowany co i jak.
Nurkowanie to duża frajda. Polecam niezaleznie czy będziesz chcial uprawiać ten sport zarobkowo czy amatorsko.
powodzenia

Wilczy - 18-09-2008, 12:13
Temat postu: Re: Kilka pytań.
crow napisał/a: