FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

FORUM-NURAS - amator :) witam wszystkich

El Roberto - 08-08-2003, 13:14
Temat postu: amator :) witam wszystkich
Cześc.

Jestem totalnie zielony. Dopiero sie szykuje do kursu OWD dużo czytam i zastanawiam się gdzie rozpocząć przygodę z nurkowaniem.

Za każdą radę i propozycję będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.

El Roberto

Kuba - 08-08-2003, 13:38

witaj
na pytanie gdzie, ja odpowiem tak - w Polsce...na cieple wody przyjdzie jeszcze czas.
nie wiem, czy sie juz kontaktowales z sea&fish, ale w Bytomiu jest wlasnie takie centrum, mam o nim dobra opinie...

http://www.sea-fish.bytom.pl

nie wolno tez zapomniec o ORCE. co prawda sa z Bielska, ale to oni wlasnie siedza na Koparkach (Jaworzno-Szczakowa)
http://www.orka-bielsko.com.pl/

zreszta na forum jest sporo osob z tamtych rejonow, wiec spodziewaj sie jeszcze kilku innych namiarow

zycze wielu pieknych nurow
Kuba

Pedro - 08-08-2003, 13:46

No cóż chłopie masz kilka możliwości.
Po pierwsze możesz zrobić kurs w Polsce - w CMASie albo w PADi albo w SSI (te organizacje są najpopularniejsze).
I tak ..w CMASie masz drogę przez mękę ;) czyli zajęcia basenowe wykłady i obóz koncen.. przepraszam, kondycyjny.
W SSI i PADI możesz wszystko obskoczyć w systemie weekendowym z instruktorem, który Cię będzie pieścił i za uszkiem drapał i dbał o dobre samopoczucie.
Moim zdaniem plusem CMASu jest nieco szersza wiedza przekazywana przyszłym nurkom i "twardsze" wymagania. Minusem za to to, że jesteś częścią stada kursantów i nie zawsze instruktor będzie miał czas WŁAŚNIE dla Ciebie.
Trzeba jednak dodać, że tak naprawdę wszystko zależy jeszcze od instruktora na jakiego trafisz.