FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - do neopremowego suchego

andrzej4380 - 04-11-2008, 23:16
Temat postu: do neopremowego suchego
skafander- 4mm neopren ,manszety neopren i nie wiem jakie rękawice wybrać może jakieś sugestie że by było sucho i ciepło ?? jak się da z tym sucho :????:
pozdrawiam

Konrad Dubiel - 05-11-2008, 09:03
Temat postu: Re: do neopremowego suchego
Na neoprenowe manszety to Checkupy chyba da się założyć.
andrzej4380 - 05-11-2008, 20:15

tylko w razie co po zdjęciu manszet czy rękawy wrócą do popszedniego rozmiaru czy neopren zostanie rozciągnięty?
Konrad Dubiel - 06-11-2008, 09:34

Generalnie manszety (szczególnie lateksowe) z założonymi pierścieniami bardziej się niszczą.
W neoprenowych to może dziur nie będzie, ale ślady po pierścieniach będą.

nurek102 - 06-11-2008, 10:34

Jesli pierscienie beda dlugo zalozone na neoprenowe manszety, to sie odksztalca. Po pewnym czasie manszety dziurawia sie (w okolicy oringow). Doswiadczone na 4 skafandrach.
Jesli chcesz zachowac manszety w dobrym stanie, to pewnym (upierdliwym i nie do konca sktecznym) wyjsciem jest zakladanie i sciaganie piercieni po nurkowaniu

andrzej4380 - 06-11-2008, 23:08

jak nie pierścienie to jakie rękawice stosujecie ?
morze jakieś marki i przemyślenia praktyczne bo jest to mój pierwszy suchy i nie mam wiele doświadczeń na tym polu

boozy - 06-11-2008, 23:45

andrzej4380 napisał/a:
jak nie pierścienie to jakie rękawice stosujecie ?
morze jakieś marki i przemyślenia praktyczne bo jest to mój pierwszy suchy i nie mam wiele doświadczeń na tym polu

miałem mobby's 4mm cresh. Używałem z nim Si-tech. Wszystko ok, tylko że musiałem wypruć wszystkie szwy i zalać klejem. Manszety odkształcają się bardzo po pierścieniach.

Niestety neopren ma sporą pamięć odkształceń i nie da się bez zniszczenia ich założyć pierścieni.

andrzej4380 - 06-11-2008, 23:53

czyli jednak pierścienie -lecz poczekam może ktoś się wypowie na temat innych rękawic :ping: