FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

FREEDIVING - Jak szybko mozna się wynurzać i jak głęboko nurkować?

GrzegorzWS - 10-08-2003, 21:03
Temat postu: Jak szybko mozna się wynurzać i jak głęboko nurkować?
Witajcie!

Jestem zupełnie początkującym freediverem, choć od najmłodszych lat nurkowałem z maską i fajką (wtedy nie wiedziałem, że trzeba się przedmuchiwać więc granicę głębokości wyznaczał ból uszu). Ostatnio coraz częściej jednak mam okazję do nurkowań typu free i ostatnio doszedłem do 7,0 m przy łącznym czasie nurkowanie 36 sek.

Czuję, że zejście niżej o kolejne kilka metrów nie było by istotnym probleme, ale nigdzie nie doczytałem się, czy to jest w miarę bezpieczne dla takiego nowicjusza jak ja, no i przedw wszystkim, czy można się we freediving'u szybko wynurzać? Do tej pory starałem się wychodzić z 7 m przynajmniej 10-15 sekund, ale być może można robić to znacznie szybciej bez zagrożenia? Jeżeli tak, to znaczyło by, że mogę nurkować dłużej i głębiej.

Będę wdzięczny za choćby garść porad od bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek.

Z góry dziękuję,

t0m1 - 10-08-2003, 21:11

z tego co mi wiadomo to nie ma limitow predkosci wynurzanie we freedivingu, podobnych do tych, ktore sa w scuba...
anatol - 10-08-2003, 23:09

Barotrauma Ci nie grozi, bo wdech robisz powietrzem atmosferycznym, a ze względu na czas nurkowań free nie masz szans na DCS.
anton - 11-08-2003, 03:30

wydaje mi sie ze elementem ograniczjacym predkosc moze byc ryzyko urazu cisnieniowego ucha (od wewnatrz) - no, ale to juz zalezy od osobnika i tego jakie ma uszy.
pozdrawiam,

ed - 11-08-2003, 11:42

Bardzo dobrze ktos zauwarzyl problem ewentualnej barotraumy ucha, tez w trakcie wynurzen zwracam na to uwage.