FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - SPRZĘT DO NURKOWANIA ZIMĄ

kris_14_ss - 28-12-2008, 13:42
Temat postu: SPRZĘT DO NURKOWANIA ZIMĄ
W tym roku już raczej nie ale w przyszłym napewno chciałbym nurkowac pod lodem. Dlatego też pytanie o rady dotyczące nurkowania w takich warunkach jak również co ze sprzętu bedzie nam potrzebne.
Napewno bedzie nam potrzebe:
-skafander suchy + rękawice(już gdzieś na forum czytałem jaki:) )
-butla (mam twina a więc chyba nie potrzebuje nic więcej)
-automat i tu sprawa się komplikuje bo ktos mi kiedyś mówił że w przypadku twina lepiej podpiąć octopusa z jedej a automat z drugiej strony
-grzałka michalaka chroniąca autoaty przed zamarzaniem
Pytanie jak najbardziej na czasie :)

wiesiek01 - 28-12-2008, 13:50

kris_14_ss napisał/a:
chciałbym nurkowac pod lodem

Zapoznaj się najpierw z TYM.

kris_14_ss - 28-12-2008, 13:58

To zo baczenia za tydzien na forum tyle mam teraz do czytania:)
Rafal oPALUCH - 28-12-2008, 17:30

kris_14_ss napisał/a:
automat i tu sprawa się komplikuje bo ktos mi kiedyś mówił że w przypadku twina lepiej podpiąć octopusa z jedej a automat z drugiej strony
xD

Co do konfiguracji automatów przy twinie, są to dwa nie zależne automaty oddechowe 2x ( I stopień i II stopień)
Według konfiguracji Hogarthianowskiej do głównego I stopnia (ten z prawej strony) podłączony jest II stopień AO z którego oddychasz, i wąż do KRW, zaś do drugiego I stopnia podłączony jest "backupowy" II stopień, wąż do inflacji suchego i manometr.

Chyba trochę nie jasno napisałem, jak czegoś nie zrozumiałeś to pisz na priv

kris_14_ss - 28-12-2008, 18:42

Własnie o to mi chodziło :) z tego wynika że musze kupić jeszcze jeden I stopień :buuu: A co z zamarzaniem automatów jest na to jakiś patent ???
wiesiek01 - 28-12-2008, 18:46

kris_14_ss napisał/a:
mam twina a więc chyba nie potrzebuje nic więcej

Zanim wejdziesz pod lód to chyba jeszcze potrzebujesz szkolenia skoro piszesz
kris_14_ss napisał/a: