| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Parę pytań od dopiero zaczynającego przygodę z nurkowaniem
Raschey - 17-01-2009, 17:45 Temat postu: Parę pytań od dopiero zaczynającego przygodę z nurkowaniem Cześć.
W zeszłym roku byłem w Egipcie na obajzdówce (Funny Nil) oraz trochę w Hurghadzie.
Postanowiłem sobie rekraacyjnie zanurkować z żoną pod koniec wyjazdu.
Popłyneliśmy łodzią "gdzieś tam".
Zrobiliśmy dwa nurkowania z instruktorem za rękę po 20 min. i kopara mi opadła.
Nurkowanie z ABC też jest fajne ale nurkowanie z butlą to "Next level".
Teraz w wakacje znów chcieliśmy pojechać na dwa tygodnie ale celem zrobienia OWD albo odrazu AOWD.
Mam kilka pytań czy do rekraacyjnego nurkowania wystarczy OWD czy lepiej AOWD i jak to najlepiej załatwić.Z tego co się orientowałem kurs w Polsce kosztuje więcej niż w Egipcie !!!
Nie wiem gdzie są najlepsze rafy z polską bazą.Do Hurghady już raczej nie chcę,pozatym słyszałem że jest słaba "rafowo".
Myślałem o Dahab i Planet Divers ale ktoś mi powiedział że jakieś tam żyjątka przeczesały rafę i lepiej pomyśleć o Sharm el sheikh bo rafa tam jest lepsza.
Generalnie nie wiem czy mi się zdaje ale wszystkie "biura nurkowe" organizują wyjazdy na zasadzie że załatwiają hotel tak jak każde inne biuro podróży tyle że biorą kasę odrazu za nurkowanie i "załatwiają to z bazą nurkową".
W takim razie mogę wykupić hotel w jakimkolwiek biurze i samemu sobie w bazie na miejscu wykupić kurs (pewnie mnie to taniej wyjdzie).Mówię tu oczywiście o takich podstawowych wyjazdach i kursie a nie o safari nurkowym.
Nie wiem za bardzo ani co i jak mam zrobić aby to jak najlepiej załatwić ani gdzie jechać aby wrażenia były jak najlepsze.Oczywiście Egipt bo tam jest najtaniej i rafy piękne.
To ja z żoną
Proszę o pomoc.
Dziękuję i pozdrawiam.
Ps.
Jak nie trafiłem z działem poszę o przeniesienie.
maciejówa - 17-01-2009, 18:20
Witaj na forum
Pewnie nie będę odosobniony na forum,ale...