FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - skrzydlo-plta stalowa czy aluminiowa?

grek - 15-02-2009, 23:59
Temat postu: skrzydlo-plta stalowa czy aluminiowa?
witam
mam zamiar kupic skrzydlo powie mi ktos jaka jest roznica miedzy plyta stalowa a aluminiowa (cenowo spora) ktora jest lepsza?

I - 16-02-2009, 00:23

Jak się trochę rozejrzeć, w Polsce, cenowo mala ;) ...

ODPOWIEDŹ WŁAŚCIWA:

Do podróży - aluminiowa.

Na miejscu:
- jak nie masz problemu z rozłożeniem balastu - stalowa (mniej ołowiu w dodatkowych ciężarkach)
- jezeli przy stalowej masz problem z rozłożeniem balastu (np. za mało ciężarków, żeby zrównoważyć "kładzenie na ryj") - wtedy bierzesz aluminiową

P.
I

PS.
Użyj dodatkowo opcji "szukaj" ... ;)

duch - 16-02-2009, 10:09

grek napisał/a:
plyta stalowa a aluminiowa (cenowo spora) ktora jest lepsza

Różnica w cenie jest żadna, przynajmniej u mnie.

Rożnica w użytkowaniu - płyta aluminiowa pozwala na dokładniejsze rozłożenie balastu według własnych upodobań (lepsza możliwość wytrymowania) - zamiast mieć po prostu na plecach 3kg płyty masz około 400 gramów - resztę podczepiasz dokładnie tam gdzie potrzeba aby uzyskać właściwy trym.

Druga zaleta to podróże samolotem - zamiast 3kg masz 400 gram.

Wada: konieczność stosowania większej ilości ołowiu - dla mnie jest to akurat wygodniejsze - stosuję płytę aluminiową i 4,5kg ołowiu na końcach butli.

Grzyb - 16-02-2009, 10:30

Jeśli jesteś wysoki, to lepsza będzie aluminiowa, bo nie przesuwa środka ciężkości do przodu (gdy jesteś w pozycji poziomej), czyli pozwala zredukować efekt "kładzenia na twarz".
Bogus - 16-02-2009, 16:32

grek, dla pełnego obrazu zastanów się jeszcze nad płytą Combo. Trochę cięższa (~0,2 kg), ale jeśli pływasz raz w twinie, raz z jedną butlą to nie wymaga adaptera ;)

Ja mam zwykłą stalową, ale może wypowiedzą się użytkownicy płyt COMBO.

wiesiek01 - 16-02-2009, 19:30

Bogus napisał/a:

Warto przeczytać...

robertg - 16-02-2009, 19:37

Bogus napisał/a: