FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Pierwszy sprzet foto

Samogon - 06-03-2009, 23:28
Temat postu: Pierwszy sprzet foto
Witam,

Chce zakupic sprzet do fotografii podwodnej i chcialbym o pomoc ludzi ktorzy juz maja jakies doswiadczenia w tej sprawia.
Fotografuje juz ponad 2 lata na powierzchni ale podejrzewam ze to inna bajka pod woda.
Upatrzylem sobie taki zestaw:

aparat: Canon Digital IXUS 980 IS
Obudowa: Canon WP-DC27, jest tez Ikelite do tego modelu aparatu

Jesli chodzi o obudowe to wiem ze ikelite jest na wieksza glebokosc (60m a WP-DC27 do 40m) prosze o spostrzerzenia.

Jesli chodzi oaparat to ma funkcje fotografi podwodnej ale ja na powierzchni zadko uzywam trybow raczej recznie... wiec tu tez prosilbym o spostrzerzenia.

A moze ktos ma wyprobowany zestaw i chcialby cos zaproponowac...??

Dziekuje z gory za uwagi i pozdrawiam

Łukasz

Andrzej Minorczyk - 07-03-2009, 10:10

jesli chodzi o aparat ixus 870 is bedzie lepszym wyborem z uwagi na "szersza" ogniskowa(28mm). Polecam obudowe ikelite.
Wojtek Staniszewski - 07-03-2009, 11:01

Mam dokładnie tego IXUSA 980 IS - Uważaj on nie ma opcji "ręcznie" !!! Ani preselekcji czasu, ani przesłony. Tak zwany tryb manual pozwala na wyłączenie lampy. Idiot kamera do kwadratu. Oprogramowanie Canona też go nie obsługuje.

Generalnie nie polecam, jak się nabrałem, bo to była szybka (i zła) decyzja. Do głowy mi nie przyszło że nie ma tych trybów preselekcji. Pod wodą testowałem ale nie nurkując wiec co do jakości zdjęć pod wodą sie nie wypowiem, ale monstrualna ilość szumów na powierzchni raczej nie wróży dobrze.
Wojtek

Samogon - 07-03-2009, 16:53

No to teraz szukam takiego co ma manualne ustawianie migawki i przeslony...
diveadventure - 07-04-2009, 11:36

Sam używam nikona d80 z obudową ikelite, wraz z dwiema lampami cos tam wychodzi.