| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - 1szy automat...
sauron - 30-06-2009, 12:29 Temat postu: 1szy automat... Witam wszystkich, jako że jestem całkiem "świeży" - 1szy, nie licząc powitania, post...
Przymierzam się do zakupu 1szego automatu. naprawde przejrzałem dość dokładnie, jak sądzę, dział "technika i sprzęt" oraz "jestem poczatkujący" więc nie zapytam ponownie o to, który automat jest lepszy, Apeks ATX 40, czy 50, etc., etc. zapytam jednak o radę - Aqualung Titan LX Supreme, czy w/w Apeks ATX 40 DS4...
Najbardziej spodobał mi się post "kup ten, który Ci się bardziej podoba, bo w zasadzie oba są dobre/podobne"! no właśnie, a mi się bardziej podoba Aqualung, tyle, że w sklepie, w którym chce go zakupić (bez reklamy) jest o 136zl droższy (872zl za oba stopnie vs 736zl). czy warto?
Reasumując to, co wyczytałem:
1szy stopień Aqualunga jest trochę większy niż Apeksa, co część z Was uważa za plus, jako że "węże się tak nie kłębią", ma lepszą(?) zatyczke (ktoś napisał, że "lepiej się t3ma") oraz może odrobinę łatwiej sie zakręca (plastikowa powłoka nakrętki?). Za to Apeks, jak to Apeks, ma po prostu bardzo dużo dobrych opinii... choć w zasadzie nie spostrzegłem, albo przynajmniej nie pamiętam, jakis specjalnie negatywnych opinii dot. Aqualunga.
2gi stopień Aqualunga ma, znowu wg niektórych, nieco mniejsze opory, więc łatwiej podaje powietrze, lepiej leży w ustach (szerszy ustnik, w dodatku z ochroną na usta), no i ma szerszą kierownice. znalażlem jeden post, że Aqualung podaje trochę wody przy schodzeniu pod wodę "na główkę", a Apeks - nie. No i znów napiszę, że ten drugi ma w zasadzie same dobre opinie. i kropka!
1. Czy faktycznie, jak mi powiedziano, w/w Aqualung to nieco wyższa półka?
2. czy szersza kierownica to dużo większy komfort podczas zat3mania się (bo jak piszecie "podczas plynięcia nie ma różnicy"), czy różnice są tak niewielkie, że dla początkującego są niezauważalne?