| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Aparatura do nurkowania.
Sengeos - 22-08-2016, 22:46 Temat postu: Aparatura do nurkowania. Przy okazji witam forumowiczów, ponieważ jestem tu nowy. Więc tak zainspirował mnie ten filmik https://www.youtube.com/w...iW0YfA&index=3.
I pomyślałem a gdyby tak zrobić z tego coś w rodzaju ,,butli z tlenem"
Tylko pytanie brzmi, czy to zadziała i jest bezpieczne? Nie znam się na nurkowaniu dlatego pytanie kieruje do was i z góry dziękuje za odpowiedź.[/list]
Jacek Wo - 23-08-2016, 00:12 Temat postu: Re: Aparatura do nurkowania.
| Sengeos napisał/a: | Przy okazji witam forumowiczów, ponieważ jestem tu nowy. Więc tak zainspirował mnie ten filmik https://www.youtube.com/w...iW0YfA&index=3.
I pomyślałem a gdyby tak zrobić z tego coś w rodzaju ,,butli z tlenem"
Tylko pytanie brzmi, czy to zadziała i jest bezpieczne? Nie znam się na nurkowaniu dlatego pytanie kieruje do was i z góry dziękuje za odpowiedź.[/list] |
Najpierw pomyśłałem, że sobie jaja robisz, ale znalazłem ten wątek:
https://majsterkowo.pl/forum/viewtopic.php?p=32057
i widzę, że to na serio.
To i odpowiedź bardzo serio - to niebezpieczne.
No i bez sensu - w nurkowaniu z aparatami oddechowymi stosuje się butle (stalowe i aluminiowe [rzadko kompozytowe]) pompowane do ciśnienia 4000 PSI, te Twoje 150 PSI to ca. 10 bar, czyli kilka razy mniej niż ciśnienie tzw. rezerwy. Z takim zbiornikiem nie da się nurkować, wtłoczona tam ilość powietrza wystarczy teoretycznie na około 3 minuty oddychania na głębokości 10 metrów
A praktycznie - z takim baniakiem na plecach ciężko będzie nurkować, ale za to fajnie będzie działać jako tratwa ratunkowa
Sengeos - 23-08-2016, 10:59
Dzięki za odpowiedź. 150 psi mieści się w jedną butelkę. Butelek będzie 8 czyli łącznie 1200psi.