FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Side Mount - gałki z boku czy z góry? :)

undefine - 19-09-2016, 22:51
Temat postu: Side Mount - gałki z boku czy z góry? :)
Hej.
Zaczynam zabawę z SM. Skrzydło i uprząż xdeepa. SS - pomarańczka. Do tej pory nurkowałem na pożyczonych S80. Automaty - DST z piątym portem gdzie wpinałem skrzydło i SS.

Do większości nurkowań potrzebuję odpowiednika 12-15l butli(partnerzy), w jaskinie się nie pcham. Mam jedną lekką stalową butlę 7l (poniemiecką od zestawu tlenowego) z zaworem umieszczonym z boku w lini prostej z gwintem(http://forum-nuras.com/viewtopic.php?t=42106). Mam też drugi identyczny płaszcz do którego planowałem dokupić taki sam zawór(by mieć obie butle identyczne).

Zaworu niestety nie mogę znaleźć - jedyne co to 4l butle na ebay z interesującym mnie zaworem. Mogę ewentualnie kupić i podmienić.

Mam za to nowy zawór stożkowy z gałką z góry. I z tego co wiem nie ma problemu by dokupić drugi taki. I w tym momencie podczas ostatniego nurka zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej zmienić w obu butlach zawory na takie z gałką od góry? I tak przy gałce z boku nie zaczepię butli gumą bungee o kruciec zaworu (skoro go nie ma)

Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

martin - 20-09-2016, 08:53

Podejrzewam ze masz butle z starymi zaworami. Wstaw fotki ostemplowwnia butli - tylko przeciagnij stemple flamastrem, zeby mozna bylo odczytac.
anarchista - 20-09-2016, 09:04

Bez wychodzenia z domu mam zawory z osią pokrętła wzdłuż osi butli i prostopadle.
Na zdjęciu masz DDR zawór Medicintechnik.

pozdrawiam rc

undefine - 20-09-2016, 12:15

martin napisał/a:
Podejrzewam ze masz butle z starymi zaworami. Wstaw fotki ostemplowwnia butli - tylko przeciagnij stemple flamastrem, zeby mozna bylo odczytac.

Butle aktualnie w legalizacji, więc fotek nie zrobię. Ale to stare niemieckie fasery (?) - 200atm ciśnienia roboczego i gwint stożkowy.

martin - 20-09-2016, 12:19

undefine napisał/a:
gwint stożkowy