| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Side Mount - gałki z boku czy z góry? :)
undefine - 19-09-2016, 22:51 Temat postu: Side Mount - gałki z boku czy z góry? :) Hej.
Zaczynam zabawę z SM. Skrzydło i uprząż xdeepa. SS - pomarańczka. Do tej pory nurkowałem na pożyczonych S80. Automaty - DST z piątym portem gdzie wpinałem skrzydło i SS.
Do większości nurkowań potrzebuję odpowiednika 12-15l butli(partnerzy), w jaskinie się nie pcham. Mam jedną lekką stalową butlę 7l (poniemiecką od zestawu tlenowego) z zaworem umieszczonym z boku w lini prostej z gwintem(http://forum-nuras.com/viewtopic.php?t=42106). Mam też drugi identyczny płaszcz do którego planowałem dokupić taki sam zawór(by mieć obie butle identyczne).
Zaworu niestety nie mogę znaleźć - jedyne co to 4l butle na ebay z interesującym mnie zaworem. Mogę ewentualnie kupić i podmienić.
Mam za to nowy zawór stożkowy z gałką z góry. I z tego co wiem nie ma problemu by dokupić drugi taki. I w tym momencie podczas ostatniego nurka zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej zmienić w obu butlach zawory na takie z gałką od góry? I tak przy gałce z boku nie zaczepię butli gumą bungee o kruciec zaworu (skoro go nie ma)
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
martin - 20-09-2016, 08:53
Podejrzewam ze masz butle z starymi zaworami. Wstaw fotki ostemplowwnia butli - tylko przeciagnij stemple flamastrem, zeby mozna bylo odczytac.
anarchista - 20-09-2016, 09:04
Bez wychodzenia z domu mam zawory z osią pokrętła wzdłuż osi butli i prostopadle.
Na zdjęciu masz DDR zawór Medicintechnik.
pozdrawiam rc
undefine - 20-09-2016, 12:15
| martin napisał/a: | | Podejrzewam ze masz butle z starymi zaworami. Wstaw fotki ostemplowwnia butli - tylko przeciagnij stemple flamastrem, zeby mozna bylo odczytac. |
Butle aktualnie w legalizacji, więc fotek nie zrobię. Ale to stare niemieckie fasery (?) - 200atm ciśnienia roboczego i gwint stożkowy.
martin - 20-09-2016, 12:19