FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Dlugosc wezy w twinie

plamczak1979 - 12-05-2017, 23:27
Temat postu: Dlugosc wezy w twinie
Witam,

Przejrzałem cale forum i nie znalazlem wątku.

Natomiast jakich dlugosci wezy uzywacie przy zestawie dwubutlowym ?.

Nurkuje na 2 x 7 z jacketen i mam poprowadzony waz 1,50 m na glownym w dol pod prawa pacha a z zapasowego 70 cm na szyi z prawej, weze ida w dol z pierwszego st. Nie czuje zeby mnie krepowal ani nie odstaje mi. ( pierwsze nurkowanie z 1,5m wezem , + podawanie weza partnerowi w razie braku powietrza.) Cwiczenie

Mialem uczucie jak by mie sie waz cofal do tylu ,i go poprawialem na szyi czy dobze lezy.
Waz nie byl napiety.

Ale jak to jest u was ? wiekszosc preferuje weze na 2m.
Tez tak macie?

Mucha - 13-05-2017, 06:01

Dzisiaj z kumplem około 13 tej będę na Vinkeveen.
Jak masz ochotę to podjedź, oblukasz sam co i jak, pogadamy ;)

DawidP - 13-05-2017, 07:28

Kuk lut tu
https://tomspro2.wordpress.com/octopussy/

Może się przydać

plamczak1979 - 13-05-2017, 15:33

Mucha napisał/a:
Dzisiaj z kumplem około 13 tej będę na Vinkeveen.
Jak masz ochotę to podjedź, oblukasz sam co i jak, pogadamy ;)

teraz dopiero czytam,ale i tak dzisiaj nie dalo by rady :(

mi_g - 14-05-2017, 17:18

plamczak1979 napisał/a:
zapasowego 70 cm na szyi z prawej

Nie za długi ? Odstająca pętla ci się nie tworzy ? Coś jak na zdjęciu w linku TomS który podał DawidP...
DawidP napisał/a:
Ale jak to jest u was ? wiekszosc preferuje weze na 2m.

Tak mam 2m a backup chyba 50 albo 60 cm nie mam przy sobie sprzetu wiec trudno mi zmierzyć.
Właściwie jest tylko jedna sytuacja gdy 150cm to trochę za krótko. Nie ma jej na zdjęciach u TomS. Sytuacja takie zdarza się tylko w nurkowaniach overhead. Przechodzenie przez przewężenie gdzie para nie może przejść jeden obok drugiego. Wtedy jeden idzie za drugim i 2m są fajne. Zresztą stąd wzięło się DIR'owskie 2m bo DIR to florydzkie jaskinie.