FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Suche rękawice, system Viking

Basani - 15-05-2017, 23:45
Temat postu: Suche rękawice, system Viking
Od niedawna nurkuję w suchym skafandrze i jakoś na temat rękawic ciężko mi znaleźć jakiekolwiek informacje. Stąd pytam tutaj:
- jak dbać o rękawice? Chodzi mi gdzie i jak często (i czym) je smarować?

Mam suche rękawice z systemem Viking. I cały czas mi przeciekają, próbowałam wymieniać grubość o-ringów, ale problem nie zniknął. Grubsze o-ringi nie pozwalają na przekręcenie pierścienia (a jak się w końcu uda przy dużym wysiłku - i tak przeciekają), a chudsze o-ringi co prawda pozwalają na przekręcenie pierścienia, ale nie znika problem przeciekania.

Ktoś miałby jakieś rady?

Pozdrawiam!

adamjoker - 16-05-2017, 00:39

A masz 100% pewności że to na tym oringu cieknie? Masz wklejone do suchego, czy na manszety założone? Może tam Ci cieknie? A może rekawica jest źle założona na pierścień. Cieknie jedna rękawica, czy obie na raz? Jeśli jedna, to czy zawsze ta sama. Mam te pierścienie, co prawda tylko kilka nurków w nich zrobiłem, ale są rewelacyjne. Bardzo łatwo się zakłada i zdejmuje. Może jakąś wada samych pierścieni? Jakąś nadlewka plastiku, może rękawica źle zalozona na pierścień, może jakąś nitka się zaplątała na oringu? Trzymam kciuki za znalezienie przecieku, bo pierścienie są bardzodobre.
Basani - 16-05-2017, 15:14

Nie mam żadnej pewności, w tym problem. Rękawice są założone na manszety i obie rękawice przeciekają. Czyli rozumiem, że jak mam problem z zakręceniem pierścieni jak założę rękawice to o-ringi są za grube?
wiecznychlopiec - 16-05-2017, 15:42