| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Kaptur z maska
jajcek - 27-05-2017, 18:45 Temat postu: Kaptur z maska Cześć,
do tej pory nurkowałem w basenie i nie był mi potrzebny kaptur. Jednak niedługo wybieram się na nurkowanie na wodach otwartych w Polsce i raczej się przyda. Zakupiłem Waterproof 3/5mm (link) i po założeniu kaptura z maską, kaptur od góry (po nałożeniu go na silikon) bardzo spycha maskę w dół i czuję jak się wgniata przy ustach.
Wydawało mi się ze to kaptur jest za duży i za bardzo nachodzi na czoło albo maska za duża, ale po obejrzeniu paru zdjęć u innych wszystko leży podobnie. Może tak po prostu ma być i muszę się do tego przyzwyczaić albo źle coś ubieram (po ubraniu krawędź kaptura mam prawie przy krawędzi maski)?
Podzielicie się swoimi spostrzeżeniami?
Dzięki,
Jacek
md1974 - 27-05-2017, 19:05
Zasadniczo to jedno powinno zachodzić na drugie. Po założeniu maski spróbuj tak to wszystko poukładać żeby krawędź kaptura leżała na fartuchu maski a ten z kolei bezpośrednio na skórze. Ja po założeniu maski rozciągam "okno" (nie znalazłem innego określenia) w kapturze tak aby wyszedł spod maski (maska osiada na skórze) a potem opuszczam kaptur na maskę.
Poprawia to szczelność maski i termikę.
Pozdrawiam,
Mariusz
jajcek - 27-05-2017, 19:20
Kaptur właśnie mam na fartuchu maski, ale na tyle daleko że prawie dotyka on plastikowej krawędzi maski (jak już się silikon kończy) i zastanawiam się czy to nie za daleko i właśnie chyba to powoduje nacisk na maskę od góry że wgniata mi się przy ustach. Odchylić kaptura za bardzo nie mogę, bo tworzy się przestrzeń z tyłu głowy, może po prostu kaptur niedopasowany na moją głowę i muszę poszukać innych...
md1974 - 27-05-2017, 20:45
Ten kaptur wygląda na dość typowy. Jaką masz maskę? Może jest za duża?
Pozdrawiam,
Mariusz
anarchista - 27-05-2017, 21:26