| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Co to jest "nurkowanie stażowe"?
marcin94pzn - 03-07-2018, 17:42 Temat postu: Co to jest "nurkowanie stażowe"? Czym, według KDP/CMAS jest "nurkowanie stażowe". Nie mogę nigdzie znaleźć definicji.
Assad - 03-07-2018, 18:53
Nurkowania stażowe to nurkowania po odbyciu kursu na określony stopień.
Do uzyskania kolejnego stopnia zazwyczaj wymagana jest pewna ilość nurkowań pomiędzy stopniami i są to tzw. nurkowania stażowe.
Przykładowo warunkiem wzięcia udziału w kursie P3 jest 40 zalogowanych nurkowań po uzyskaniu stopnia P2, to są właśnie nurkowania stażowe.
mi_g - 04-07-2018, 08:56
| Assad napisał/a: | | Do uzyskania kolejnego stopnia zazwyczaj wymagana jest pewna ilość nurkowań pomiędzy stopniami i są to tzw. nurkowania stażowe. |
Przy czym tak rozumiane "nurkowania stażowe" są dość popularne w różnych organizacjach na różne stopnie, choć nie nazywa się ich nurkowaniami stażowymi a tylko w wymaganiach kursu mówi się o: XX zalogowanych nurkowaniach lub XX zalogowanych nurkowaniach po uzyskaniu stopnia YY.
Jednak w KDP CMAS, przynajmniej jakiś czas temu, "nurkowania stażowe" oznaczały zalogowane nurkowania w których uczestniczył przynajmniej P3 lub instruktor i który je "autoryzował".
Prawdę powiedziawszy nie wiem jak to teraz przepisy KDP CMAS ujmują.
Assad - 05-07-2018, 11:38
| mi_g napisał/a: | | Jednak w KDP CMAS, przynajmniej jakiś czas temu, "nurkowania stażowe" oznaczały zalogowane nurkowania w których uczestniczył przynajmniej P3 lub instruktor i który je "autoryzował". |
Obecnie praktyka jest taka, że płetwonurek P3 lub instruktor potwierdza wykonane nurkowania, ale nie musi w nich uczestniczyć.
Możliwe, że nie jest to sformalizowane i zależy od relacji (zaufania) między instruktorem a płetwonurkiem-stażystą.
Jeden z wymogów skopiowany z programu szkolenia KDP/CMAS na stopień P3: