| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Automat Scubapro
Mumar - 25-07-2018, 08:25 Temat postu: Automat Scubapro Witam.
Stoję przed zakupem własnych automatów, do tej pory korzystałem z pożyczonych. Mam okazję kupić od znajomego zestaw Scubapro Mk25/R390. Mało jest informacji na temat takiego zestawu, większość wypowiedzi kończy się kup coś na "A" bez podania konkretów, stąd proszę o informację co do jego działania i awaryjności osoby które miały z nimi doczynienia a nie gdzieś coś słyszały itp.
Nurkuję rekraacyjnie głównie w mazurskich zimnych jeziorach na niedużych głębokościach , jestem zmarźlak i nie mam suchara, i tu musi się sprawdzić.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
xaltuton - 25-07-2018, 08:42 Temat postu: Re: Automat Scubapro
| Mumar napisał/a: |
Nurkuję rekraacyjnie głównie w mazurskich zimnych jeziorach na niedużych głębokościach |
Taka ogolna informacja dla Ciebie, ze dobrze by bylo, aby automaty spelnialy chociaz norme EN 250. Nie pamietam, czy wymienione spelniaja - sprawdz w dokumentacji. To nie daje oczywiscie zadnej gwarancji na zalodzenie, ale przynajmniej producent przewidzial ich prace w wodzie ponizej 10 st. C. (AFAIR testy sa chyba robione w temp. wody w zakresie 2-4 st. C.)
bananowy - 25-07-2018, 10:27
Z tego co widze, MK25 EVO spelnia norme EN 250 dokument z 2014
Jesli patrzysz na nie-EVO, to nie jestem pewien co do normy, ale ogolnie to sprawdzony przez tlumy nurkow 1 st. i nie bylbys z nim pierwszy w zimnej wodzie.
Jesli chodzi o doswiadczenia ze Scubapro, to sam mam MK17 EVO (tez EN 250), nurkuje zarowno w UK jak i na wyjazdach (najzimniejsze nurki ok 5 st. C od powierzchni do dna) i poki co bez zarzutu. Z tym ze to rozne konstrukcje bo MK17 jest membranowy a MK25 tlokowy. Ale SP w swoich materialach o obu pisze, ze sa odizolowane od warunkow zew. i odpowiednie do zimnej wody.
MK25 jest obrotowy, wiec pewnie latwiej z nim dobrze ulozyc weze niz z MK17.