FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Zestaw startowy

spioch - 02-03-2023, 21:16
Temat postu: Zestaw startowy
Cześć wszystkim
Na start jestem zupełnie nowy w temacie nurkowania. Od dwóch lat bawimy się z żoną w snorkeling i padła decyzja że idziemy dalej i robimy kurs nurkowania.

Kurs już wybrany IANTD Open Water Diver Nitrox, zamierzamy pływać głownie w polskich jeziorach, plus wakacje w jakimś ciepłym miejscu. Raczej wyłącznie w "sezonie" jako że oboje z żoną zimą nie wyściubiamy nosa poza okolice :)

Generalnie zerkam co trzeba kupić na "start" i padło na zestaw: komputer, pianka i automat. Tym niemniej dla kogoś kto temat nurkowania zna jedynie z YT to ciężki wybór.

Po przeglądzie dostępnych opcji padła decyzja na

Komputer Aqualung i470TC
Czysto teoretycznie ma wszystko co potrzebuje w najbliższych kilku(-nastu) latach nurkowania

Automat
Dive Rite XT Advanced Open Water - czytałem dużo dobrego o tym zestawie a w moim miejscu zamieszkania akurat mają ich serwis.

Pianka
Wstępnie myśleliśmy o półsuchej coś jak np. Apex thermiq albo Scubapro novascotia. Nie będziemy nurkować wczesną wiosną i późną jesienią, wiec nie wiem czy jest sens pchać się w suchy kombinezon, gdzie zapłacimy więcej + dodatkowa opłata za kurs (wstępnie patrzyłem na Scubapro EXO DRY). Dodatkowo nie wiem czy jako ktoś zupełnie nowy powinienem brać się od razu za suchy kombinezon :)

Maska jest, płetwy sobie poradzę, reszta będzie z wypożyczalni (przez jakiś czas).
Generalnie plan nie na raz ale chce mieć kierunek w którą stronę iść z zakupami.
Prośba o poradę i ewentualną krytykę od starych wyjadaczy.

Pozdrawiam

wro_bel - 03-03-2023, 09:21

Cześć,