| |
FORUM-NURAS Froum dla nurkujących i nie tylko ... |
 |
JESTEM POCZĄTKUJĄCY - Jacket hybryda
mcs - 04-12-2024, 10:20 Temat postu: Jacket hybryda Cześć,
też zaczynam / uczę się.
Już parę nurków było. Sprzęt z wypożyczalni. Kompletuję swój.
W związku z tym pytanie.
W jednym miejscu miałem okazję założyć Tusa x Wing BCJ 8000. Okazało się, że to taka hybryda jacketu ze skrzydłem. Nie ma pasa krocznego jak skrzydło, ale nie ma też pompowanego "pasa biodrowego" jak klasyczny jacket i tak nie obciska w pasie.
Bardzo mi się to spodobało. I coś takiego chciałbym kupić.
Szukałem takiego Tusa x Wing BCJ 8000. Nie jest to sprzęt nowy. W sklepach drogo, używek jak na razie nie znalazłem (jedna na olx w chorej cenie).
Czy moglibyście podpowiedzieć jeszcze jakieś modele takich hybryd?
I czy lepiej zainwestować w sprzęt z górnej półki ale używany (zakładając, że będzie w dobry stanie), czy nówkę sztukę ale słabszy.
I może podpytałbym jeszcze o automat na polskie wody, czyli jakiś niezamarzający najbardziej popularny: apeks ds4/atx40 + atx40? Czy coś innego jeszcze szukać?
Z góry dzięki za odpowiedź
nowy - 20-12-2024, 13:55
hej! sporo tych tematów znajdziesz na forum ale 2 zdania ode mnie:
1. jeżeli rozważasz nurki "rozwojowe" to zainwestuj nawet w używany worek i skrzydło - płyta może być alu jak będziesz chciał latać ze sprzętem - dojdzie Ci doświadczenia i ochoty na głębsze nurki to kupisz worek do twina i jazda. Zawsze to jakiś koszt mniej.
2. Apeks atx40 + ds4 to chyba najpopularniejszy zestaw w PL. Sam jako pierwszy kupiłem ds4 plus xtx ale to tylko dlatego, że chciałem mieć dłuższą kierownicę wydechu. Dobry sprzęt, moim zdaniem taka mocna półka średnia ale wystarczająca na wiele lat w szczególności na początek. Zero problemów z serwisem/częściami etc.
powodzenia i bezpiecznych nurków!
mcs - 20-12-2024, 14:14
Dzięki za odpowiedź.
Widzę, że forum trochę umiera.
Szkoda.
Bąbel - 22-12-2024, 10:48