FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

CMAS/PADI/SSI/... - pytania newbies , ile kosztuje nurkowanieIjaki kurs zrobic?

skidoo - 13-02-2005, 01:18
Temat postu: pytania newbies , ile kosztuje nurkowanieIjaki kurs zrobic?
witam, od razu napiszę ze jestem całkowicie zielony jesli chodzi o nurkowanie, a mam ogromną chec zaczać uprawiac ten sport i dlatego mam pare pytan do was, z gory prosze o wyrozumialosc :)

powiedzcie mi ile minimalnie trzeba wydac kasy na sprzet do nurkowania, bo calkowicie sie nie orientuje, czy zmieszcze sie w granicach 2 tys zł ( wliczajac wszysko z wyjatkiem opłaty za kurs(y)?)

gdy kupie juz sprzet, to nie bede go musiał juz go nigdy zmieniac? to są koszty jednorazowe tylko? oczywiscie nie liczac napełaninia butli, ale z tego co widzialem to chyba nie sa znaczne kwoty? Ogolnie chce sie dowiedziec czy to jest w miare tani sport i czy mnie bedzie stac na niego, nie chce sobie robic nadzieji skoro nie wiem ile trzeba na to wylozyc :)

ostatnie moje pytania dotycza kursow, zorientowalem sie ze sa trzy typy kursow PADI, CMAS, DAN. Doradzcie mi ktory wybrac? Z tego co zrozumialem to najnizszy stopien PADI uprawnia do zanurzania sie pod wode do glebokosci 18 metrow, natomiat CMAS do 10, mam rozumiec ze lepszy bedzie ten pierwszy?

czy mozna od razu sie uczyc i zdawac na drugi poziom od 0, zeby nie musiec placic tyle kasy? czy jest to nie mozliwe zarowno technicznie jak i teoretycznie?

czy znacie przypadki ze mozna oblac taki kurs i nie uzyskac papierka ?

ostanie pytanie:) powiedzcie mi czy gdy nurkujecie, to taki certyfikat ktos sprawdza? ktos bedzie specjlanie sprawdzał czy ma sie uprawnienia do 10 czy 30 metrow?

ok, to tyle, z gory dziekuje za pomoc, mam nadzieje ze ja uzyskam:)
notabene znalazlem tylko 1 polskie forum o nurkowaniu , ale widze ze jest tu duzo postow i userow wiec spox, szkoda tylko ze ja jestem tu chyba jedynym newbies( nie wiem jak nurkowanie nazywaja zoltodziobów) na tym forum.