FORUM-NURAS
Froum dla nurkujących i nie tylko ...

NURKOWANIE REKREACYJNE - Płetwy

Rybak - 06-03-2005, 12:56
Temat postu: Płetwy
Witam.
Przymierzam się do zakupu płetw i najprawdopodobniej będą to Mares Avanti X3. Proszę o opinie na temat tych płetw. Czy może lepiej dołożyć trochę i kupić quattro. Jestem nurkiem bardzo początkującym i raczej będzie to czysta rekraacja parę razy w roku. Czy ewentualna róznica między tymi płetwami będzie zauważalna i warta dosyć sporej różnicy w cenie?

Jeszcze pytanie o buty nurkowe, czym kierować się przy ich wyborze (tylko proszę nie piszcie, że wielkością stopy :22: )i ewentualnie jakie polecacie.

Pozdrawiam

Piotrek

kjar - 06-03-2005, 13:48

Używam takich płetw (X3) i jestem zadowolony. Wprawdzie zdarza się, że klamra się rozpina (rzadko i z powodu zaczepienia, a nie samoczynnie), ale można paski wymienić na sprężyny.
Pod względem siły napędowej są bardzo wydajne. Do pływania "figurowego" (tzn. tył, helikopter itp) nadają sie już mniej. Do tego celu wystarczająco dobre i niedrogie są Jet'y ScubaTech'a.
Quattro jest rozwinięciem konstrukcji X3 w tym sensie, że są nieco bardziej wydajne od X3, a do "figur" nadają się jeszcze mniej :)
Nie znam aktualnej różnicy ceny pomiędzy quattro a X3, ale jeśli jest duża (na Twą kieszeń) to chyba nie warto kupować droższych.

tsharny - 06-03-2005, 14:21

Witam,
pływam w tych maresach i uważam, że są to bardzo dobre płetwy. Nie ma problemu przy pływaniu żabką. Jeśli chodzi o pływanie figurowe hmm... to się uczę pływania do tyłu i nie jestem pewien czy akurat płetwy są temu winne, że nie za bardzo mi to wychodzi :22:
Faktycznie na klamry trzeba uważać, plastik to plastik, ale można je wymienić na sprężyny - jak to kjar napisał ;) IMHO nie warto dokładać kasy na Quattro. Nie odczujesz różnicy.

pozdrawiam
tsharny

Sandii - 07-03-2005, 09:43

Cytat:
nie warto dokładać kasy na Quattro.

dokładnie tak
quatro sa juz za miekkie, w X3 jest ok. Do pływania do tyłu się nie nadają.