Wysłany: 02-09-2005, 11:24 problem z przedmuchiwaniem uszu
Witam serdzecznie
Wiem,że podobny temat był juz wczesniej poruszany. Jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Jestem początkujący. Kilka dni temu w trakcie nurka na niewielka głębokość 4-5 m( wczesniej nie byłem przedmuchany) poczułem silny ucisk w uszach. Próbowałem je przedmuchać ( klasycznie zaciskając nos i dmuchać) po dłuższym czasie udało się. Jednak po zajściu głębiej na 6m poczułem silny ból , kłucie w uszach. Próby przedmuchania przyniosły mizerne rezultaty. Bolało za......ście. Po chwili jednak udało i było ok. Poczułem jakby ciepła woda wlawało mi sie do ucha. Drugi nur tego dnia był już lepszy. Przedmuchiwałem uszy od razu po zanużeniu.
Po powrocie do domu czułem przytkanie w uszach.
Wizyta u laryngologa( nie nurkowego) stwierdził dostanie sie wody do trąbki słuchowej.Antybiotyk i zakaz nurkowania na 2 tyg.
Moje pytanie jest nastepujące:
Czy takie sytuacje moga się powtarzać , czy ktoś sie z tym spotkał i czy jest to niebezpieczne.
beda sie powtarzac i eliminowac cie z nurkowania sukcesywnie na coraz dluzej, poniewaz robisz to niewlasciwie (w silowy sposob)
krychol napisał/a:
Jednak po zajściu głębiej na 6m poczułem silny ból , kłucie w uszach. Próby przedmuchania przyniosły mizerne rezultaty. Bolało za......ście. Po chwili jednak udało i było ok. Poczułem jakby ciepła woda wlawało mi sie do ucha. Drugi nur tego dnia był już lepszy.
to nie byla ciepla woda, (chyba, ze nurkowales w basenie z woda o temp grubo powyzej 30C) i doszlo do niewielkiego pekniecia blony bebenkowej, moglo tez peknac kilka naczyn krwionosnych w uchu srodkowym lub wewnetrznym wywolujac niewielkie krwawienie,
na drugim nurkowaniu (w zaleznosci od czasu na powierzchni), moglo jeszcze nie dojsc do obrzeku, albo przejety nurkowaniami i kursem nie zauwazyles tego, o czym przekonales sie dopiero w domu,